Tips på fotograf sökes!

Tänk att ha Veronica Mars som bröllopsfotograf, vilken lycka!

Har suttit i flera timmar och letat efter bra och prisvärda fotografer i Stockholmsområdet. Har mailat några och frågat om de ens är lediga på det aktuella datumet. Nu orkar jag inte leta längre, en sådan djungel alltså, samt blir trött av att stirra på datorskärmen timme efter timme. Jag söker tips på bra fotografer i Stockholm, vet du någon? Skriv i kommentarsfältet. Stort tack!

Detta inlägg publicerades i Bröllop, Bröllopsfotograf, Fotograf. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Tips på fotograf sökes!

  1. Lindh skriver:

    Ta kontakt med mig om det fortfarande är aktuellt med fotograf.

    Mvh
    Lindhfoto
    lindhfoto.com

  2. Julia skriver:

    http://www.aliciaswedenborg.com
    http://gerdemark.se/
    http://emelieohlsson.se/
    Alla dessa tre är grymt duktiga fotografer som finns i Stockholm; speciellt Gerdemark är i en klass för sig 🙂

  3. Hej. Jag har fotat (bland annat) bröllop i snart 20 år. Välkommen besök http://www.bjarneroth.se för exempel på bilder jag tagit. MVH Marcus

  4. Jenny skriver:

    Jag finns. 🙂

  5. Jag är bosatt i London, men fotar också bröllop hemma i Sverige. Ta gärna en titt på min blogg: http://www.CecelinaPhotography.com

    Vänliga hälsningar
    Cecelina

  6. Vet inte om du hittat er bröllopsfotograf, men om ni inte har det så kika gärna in hos mig 🙂 Annars kan jag bara skicka lyckönskningar och önska er all lycka med bröllopet och i framtiden 🙂

    http://unorman.se

    Vänligen,
    Ulrika

  7. aln2012 skriver:

    Vi rekommenderar INTE Malin Norlen
    Vi anlitade Malin Norlen (Stockholm) som fotograf till vårt bröllop. Anledningarna till att vi till slut valde henne, var hennes uppvisade entusiasm för uppdraget, och allt det som vi kunde få (eller åtminstone vad som vi utlovades) för priset: 5 timmars fotografering, redigering av drygt 200 bilder till perfektion, leverans inom max 8 veckor, och en fotobok. Priset för fotoboken skulle då inkludera arbete för att anpassa fotoformatet för tryckning och själva boken – åtminstone det som vi blev lovade. Värt att NOTERA är att vi var tvungna att betala hela beloppet i förskott för att kunna få våra bilder.
    Själva fotograferingen gick bra. Men tyvärr resultaten var allt annat än tillfredsställande! Fotona levererades 2 veckor senare än utlovat. Fotona var undermåligt behandlade, och det angivna priset för fotoboken täckte bara själva arbetet med att ”formatera” bilderna till rätt storlek; för att få själva boken var vi tvungna att betala minst lika mycket för Malin Norlens förmateringsarbete.
    Jag avråder alla att anlita Malin Norlen. Och om ni frestas att anlita Malin på grund av det jämförelsevis låga priset, se till att ni får alla överenskommelser svart på vit. Och se till att ni får betal först efter att ni har fått era färdigställda bilder (inte bara smakprover), för då är ni i Malin våld.
    Det sägs att man får det man betalar för. Det gäller oss i högsta grad; ett undermåligt arbete (för ett till synes lågt pris).

    • Malin skriver:

      Fotografen Malin här, för det första är det bäst att kontakta fotografen när man är missnöjd,och jag har inte fått in några klagomål ang redigering mm, jag redigerar alltid alla bilder mycket noga dvs även retuch inkl dubbel kopia i SV så detta kan ej klassas som undermåligt, dock spelar ju saker in så som väder, vigelplats regler i kyrkan mm för hur man kan ta bilderna, ni kan se exempel på före och efterbilder på min hemsida http://fotografmalinnorlen.viewbook.com/fore-och-efter-redigering
      Ang en coffétablebook med sina bröllopsbilder
      som jag hjälper till med att sammanställa 1 st layout som kommer med på dvd/USB så att kunden sedan kan göra ev ändringar i boken själva,
      Själva boken ingår alltså inte i priset utan en färdig layout och boken är helt valfri att köpa, alt så köper ni boken färdig via blurb så som jag gjort den observera boken köpes via blurb direkt så jag får inga pengar för detta .
      Detta framgår tydligt på hemsidan så köp av fotobok är helt valfritt och upp till kunden, det kommer till och med med en liten lathund på hur man laddar upp den hemma.
      Det viktigaste valet när man väljer fotograf för sin bröllopsdag är att man tycker om fotografens fotostil, min är romatisk, mjuk och kärleksfull vilket syns om man kikar på min hemsida. och lev anges i ca tid som en försäkring för mig som fotograf ifall det uppstår oförutsägbara situtioner som gör att redigeringen tar lite extra tid, och då förvarnar jag alltid att det komemr dröja lite längre med leveransen, jag har färna detta upplägg ist för att stress redigra bilderna.
      Betalning sker alltid efter att man fått se ett smakprov på sina bilder och jag tar ingen förskottsbetalning utan full betalning efter att jag fotograferat själva bröllopet.
      Mvh
      Malin

Lämna en kommentar